ο άγιος

Πόσες φορές έχουμε προσευχηθεί σε αυτόν αλήθεια; Πόσες φορές τον έχουμε επικαλεστεί; Ακόμη και αυτοί που ούτε καν γνωρίζουν το όνομά του…

Όλοι έχουμε βρεθεί σε τέτοιες δύσκολες καταστάσεις, εκεί που φαίνεται ότι δεν υπάρχει καμία λύση, στο απόλυτο αδιέξοδο, στην παραίτηση λόγω εξουθένωσης… εκεί που ίσως μόνο μια επέμβαση αγίου θα έσωζε τα πράγματα. Σε καταστάσεις που το μυαλό κολλάει σαν χαλασμένο κασετόφωνο και οι λέξεις βγαίνουν σαν να κόλλησε κάποιο γραμμόφωνο, εκεί που η λογική γλύφει τις πληγές της από την πιο εξευτελιστική της ήττα. Αμμοθύελλα απελπισίας σε μια έρημο απόγνωσης. Εκεί που θεωρείς ότι δεν υπάρχει καθόλου φως, καμία διαφυγή… Εκεί… που έχει χαθεί κάθε πίστη ο άγιος κάνει την τελευταία στιγμή το θαύμα του. Εκεί είναι η θεία χάρη του αγίου αυτού. Του πιο συμπονετικού αγίου της Πίστης μας.

Δεν είναι καιρός που τον γνώρισα και εγώ, που, ομολογώ, δεν ήμουν και πολύ της θρησκείας. Πρόκειται για έναν Άγιο νέο, έναν Άγιο της εποχής μας, έζησε πριν λίγα χρόνια, είχε καλή σχέση με την τεχνολογία και ήταν πρωτοποριακός στην επικοινωνία με τους νέους. Το όνομά του δεν είναι παρά το παρατσούκλι του… Αχ Μεγάλη η Χάρη του… Ο άγιος αυτός έχει μόνο ένα μικρό εκκλησάκι αφιερωμένο στο όνομά του. Ένα μικρό σεμνό κτίσμα, πρόχειρης κατασκευής από ξύλο και λαμαρίνα, παλιά κουφώματα και σανίδια από κασόνια. Εγώ του το έχτισα και δυστυχώς ήταν ότι καλύτερο που μπόρεσα να του κάνω δεδομένου της δεινής οικονομικής μου κατάστασης.

Θυμάμαι σαν να ήταν χθες που έχω κατέβει να ξεσκάσω λίγο στην θάλασσα όταν μου πρωτοαποκαλύφτηκε. Αναδύθηκε από την θάλασσα και στάθηκε αιωρούμενος να με κοιτάζει. Ήξερε το όνομά μου, μου είπε ότι ξέρει τι περνάω, ήξερε γιατί βγήκα βόλτα και έδειχνε την συμπόνια του καθώς γνώριζε πόσο μου τα έχουν πρήξει… ήξερε πολύ κόσμο στην ίδια κατάσταση όπως μου εξήγησε, είπε ότι πρόσφατα έβγαλε την άδεια του και έτσι μπορούσε πλέον και επίσημα να βγει να κάνει θαύματα. Η διοίκηση έδινε ευκαιρίες σε νέους αγίους… Όμως θαύματα κάνουν όλοι οι άγιοι, είπε, όλο τα ίδια, μπαναλαρίες δηλαδή. Αυτός ισχυρίστηκε ότι θέλει να πρωτοτυπήσει, είχε αποφασίσει να ασχοληθεί με έναν τομέα της ανθρώπινης επικοινωνίας, που υπόσχονταν πολλά… έτσι μίλησε και μετά μου εξήγησε τι και πως, και έπειτα μου πρότεινε να κάνουμε μια μικρή συμφωνία, αν τηρούσε την υπόσχεσή του εγώ ως ευγνωμοσύνη θα του έκτιζα ένα μικρό εκκλησάκι… κάθε αξιοπρεπής άγιος άλλωστε πρέπει να έχει και το εκκλησάκι του… πήγα σπίτι, ήξερα ότι δεν είχε τελειώσει το πρήξιμο…  εκεί με περίμενε η πιο ανέλπιστη έκπληξη… μετά από 32 χρόνια γάμου…

Το τελευταίο διάστημα κερδίζει όλο και περισσότερους πιστούς… πολλοί έρχονται στο εκκλησάκι και ζητάνε και αυτοί την χάρη του αγίου για τον εαυτό τους ή για κάποιο συγγενή ή φίλο… Στα αυτιά μου έρχονται πλέον μυριάδες ιστορίες: είναι για μια πεθερά που έφαγε κόλλημα και έλεγε το ίδιο πράγμα, για μια σύζυγο που επαναλάμβανε μια ζωή τα ίδια, για μια γκόμενα που σκάλωσε με ένα γκόμενο που δεν την θέλει, για πάμπολλους  που έκαναν για χιλιοστή φορά το ίδιο λάθος, για κάποιους που προσκολλήθηκαν σε ένα αδύνατο στόχο, για άλλους που είναι πρωταθλητές στη γκρίνια, για κάποιους που μια ιδέα κόλλησε σαν τυρόπιτα στο μυαλό τους, για όλους εκείνους τους παράλογα πραγματικά -αλλά πραγματικά- επίμονους…

Σε όλους αυτούς εσύ άγιέ μου έδωσες την χάρη σου, εκεί έκανες το θαύμα σου και για αυτό σε δοξάζουμε, εσύ ω ξακουστέ Άγιε Ξεκόλλα, δώσε μας την χάρη σου και εμπόδισέ μας από το να τρώμε κολλήματα, εμείς αλλά και οι γύρω μας… Εκεί που πολλοί άγιοι –συντηρητικοί- γινόταν παλιότερα προστάτες των κολλημένων, εσύ αντίθετα συνειδητά έγινες χορηγός του Θείου Ξεκολλήματος, της επιφοίτησης του Αγίου Πνεύματος της Ξεκόλλας και είσαι πάντα άγιος τρυφερός και συμπονετικός, ακόμη και όταν στο μυαλό μας κολλάει ένα ηλίθιο ρεφραίν ή μια ανόητη διαφήμιση, ακόμη και αν δεν μπορούμε να ξεκολλήσουμε από το κινητό αντί για να βρίσουμε έτσι αόριστα μια προσευχή στο πρόσωπό σου είναι αρκετή… Αυτός σας λέω φίλοι μου είναι ο άγιος της εποχής μας,                                                                      ο θαυματουργός Άγιος Ξεκόλλας, ο Αντικολλητικός, μεγάλη η Χάρη του…

                                                                                                                                                          Αμήν

arkouda ksekola

 

